Animatorul este cel care anima si care da impulsul. Este un profesionist al jocului si cu ajutorul fanteziei, bucuriei si creativitatii isi propune sa creeze cadrul potrivit distractiei. Animatorul este in acelasi timp organizator, coordonator, stimulator si motivator al grupului cu care lucreaza.
Cititi mai multe despre Petreceri copii.
Animatorul nu este un protagonist al evenimentului, fiind mult mai mult de atat pentru ca animatorul trebuie sa se anime in primul rand pe sine pentru a pune in joc toate resursele disponibile.
Indiferent de motivatia care sta la baza unei activitati de animatie, la baza actiunii educative stau mai multi numitori comuni: actiunile, interventiile si mijloacele de abordare.
Mai jos va prezentam o lista cu acele calitati ale unui animator care il fac indispensabil intr-o petrecere pentru copii:
Animatorul are un bagaj de cunostinte: psihologie pentru fiecare categorie de varsta, dinamica grupurilor si cultura generala.
Animatorul este capabil de relatii interpersonale autentice: se prezinta, comunica cu respect, cunoaste limbaje nonverbale, stie sa asculte, empatizeaza cu cei din jur, vorbeste cu publicul sau determina publicul sa vorbeasca – exprimarea verbala este momentul de intelegere a jocului.
Animatorul ofera o abordare pozitiva si stie sa lucreze in context cu diferite grupuri de varsta si diferite grade de dificultate.
Animatorul care se joaca si stie sa se implice in joc, accepta ca nu toti vor sa se joace pentru ca nimeni nu trebuie sa se simta constrans ci doar sa se simta implicat.
Animatorul este constant in joc, este cel care da tonul jocului si ofera amuzamentul si distractia. Este important ca animatorul sa gaseasca si sa recunoasca in sine entuziasmul si motivatia pentru joc, sa regaseasca dimensiunea copilariei care implica fantezie, imaginatie, libertate si bucurie.
Animatorul cunoaste si stie sa inventeze jocuri, sa identifice instrumente utile pentru a oferi suport jucatorilor in depasirea inhibitiilor. Este capabil sa creeze spatiul si sa ofere sansa fiecarui participant sa se manifeste si sa se exprime prin joc.